Senin, 26 November 2012

Lombok Island





***dimana pulau pedassss itu berada.....???***

Where Is Lombok ( Gogs Island ) 
 


Dimana Lombok di Dunia?
Dimana pulau pedassss di dunia?

Mendengar nama "Lombok" pikiran kita menggambarkan  sebuah surga tropis. Meskipun lombok, sebagai surga tropis, di mana sebenarnya itu dan apa yang begitu unik tentang hal itu...??
Pulau Lombok terletak di Asia Tenggara. Ini adalah sebuah provinsi pulau Republik Indonesia.


 


Hearing the name "Lombok" often brings images of a tropical paradise to mind. Although Lomboki is, in fact a tropical paradise, where exactly is it and what is so unique about it?
Lombok Island is located in South-East Asia. It is an island province of the Republic of Indonesia.




Dimana Lombok di Dunia?

Republik Indonesia adalah negara terbesar ketiga di Asia (setelah Cina dan India), dan merupakan negara kepulauan, string pulau, membentang turun dari Malaysia, dan antara Samudra Hindia dan Samudra Pasifik.


 Where is Lombok in the World?

The Republic of Indonesia is the third largest nation in Asia (after China and India), and is an archipelago, a string of islands, stretching down from Malaysia, and between the Indian Ocean and the Pacific Ocean





Dimana lombok  di Indonesia? 

Di sebelah selatan Pulau Lombok adalah Australia, ke utara Filipina, ke timur adalah Papua Nugini, dan Barat adalah Singapura dan Malaysia.
Indonesia terdiri dari lebih dari 13.000 pulau, dan terletak di kedua sisi khatulistiwa. Pulau-pulau utama di Indonesia adalah Jawa, Sumatera, Kalimantan, Bali, Lombok, Sumba, Flores, Timor, Irian Jaya, Sulawesi, dan Maluku.








Where is Lomboki in Indonesia?

To the south of Lombok Island is Australia, to the north is the Philippines, to the east is Papua New Guinea, and to the West is Singapore and Malaysia.Indonesia is made up of over 13,000 islands, and is located on both sides of the equator. The main islands in Indonesia are Java, Sumatra, Kalimantan, Bali, Lombok, Sumba, Flores, Timor, Irian Jaya, Sulawesi, and the Moluccas.









Pulau Lombok terletak di pusat kepulauan Indonesia, dan terletak pada sekitar 8 derajat selatan khatulistiwa. Lombok adalah salah satu dari 17.000 pulau (6.000 dihuni) di kepulauan yang membentuk negara Indonesia. Ini adalah 145 km (90 mil) km panjang dan 80 (50 mil) lebar. Seperti ditunjukkan pada peta di atas, Lombok terletak di timur pulau Jawa dan Timur Pulau bali, di Samudera Hindia.




 
Lombok Island is located at the centre of the Indonesian archipelago, and lies at approximately 8 degrees south of the equator.Lommbok is one of 17,000 islands (6,000 inhabited) in the archipelago that make up the country of Indonesia. It is 145 km (90 miles) long and 80 km (50 miles) wide. As shown on the map above, Lombok is situated just east of the island of Jawa and  just east of Bali, in the Indian Ocean.